جدول کالری سوزی انواع ورزش ها

هرکدام از انواع فعالیت های ورزشی و حتی تمامی فعالیت هایی که همه ما به صورت روزانه انجام می‌دهیم، به میزان قابل توجهی کالری سوزی دارند. در جدول زیر مقدار کالری سوزی ورزش ها و فعالیت های پرطرفدار را در مدت زمان 30 دقیقه مشاهده می‌کنید؛

نوع ورزش میزان کالری سوزی
دویدن با سرعت بالا 630 کالری
طناب زدن با سرعت بالا 473 کالری
شنا (قدرتی) 394 کالری
وزنه برداری 236 کالری
راه رفتن با کوله پشتی 276 کالری
بوکس 473 کالری
زومبا 330 کالری
ایروبیک سنگین 240 کالری
غواصی 240 کالری
کوهنوردی 300کالری
دوچرخه سواری 300کالری
والیبال 140کالری
ژیمناستیک 150کالری

✅ همچنین کالری سوزی فعالیت های روزمره نیز به طور میانگین، حدود 175  کالری در مدت زمان 30 دقیقه است. البته این مقدار بسته به شدت و سنگینی کار می‌تواند کاهش یا افزایش یابد! به طور مثال فعالیت هایی مثل ظرف شستن که در دسته کارهای سبک قرار دارند، تقریبا 100-150 کالری می‌سوزاند در حالی که کالری سوزی کارهای سنگین‌تر مثل جارو کردن و باغبانی، می‌تواند به 150-300 کالری در هر 30 دقیقه برسد.

کالری سوزی دویدن

دویدن از جمله فعالیت های کالری سوز است که بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند، به آن رو می‌آورند. مقادیر درج شده در جدول زیر که نشان دهنده مقدار کالری سوزی دویدن برای یک فرد با وزن متوسط در 30 دقیقه را نشان می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشید.

سرعت دویدن میزان کالری سوزی
دویدن با سرعت بسیار بالا 630 کالری
دویدن با سرعت بالا 532 کالری
دویدن با سرعت متوسط 453 کالری
دویدن با سرعت کم 394 کالری
دویدن با سرعت بسیار کم 315 کالری

✅ این ارقام می‌توانند برای افراد با وزن و سطح تناسب اندام متفاوت، متفاوت باشند. بنابراین، استفاده از اپلیکیشن های پیگیری فعالیت یا مشورت با یک متخصص تغذیه یا مربی شخصی برای برنامه ریزی دقیق‌تر می‌تواند مفید باشد.

کالری سوزترین ورزش ها

همانطور که بالاتر گفتیم، همه فعالیت های روزمره و ورزش ها، انرژی مصرف کرده و به اصطلاح کالری می‌سوزانند. اما در این میان بعضی از ورزش ها در مدت زمان کوتاه‌تر، کالری بیشتری می‌سازنند که عبارتند از؛

  1. دویدن با سرعت بالا: این نوع دویدن، که شامل اسپرینت یا دویدن سریع در فواصل کوتاه است، یکی از موثرترین روش ها برای سوزاندن کالری به شمار می‌رود که مقدار کالری سوزی آن حدودا 630 کالری در 30 دقیقه برای فردی با وزن متوسط می‌باشد.
  2. بوکس در رینگ: بوکس نه تنها یک تمرین عالی برای بهبود عملکرد قلب و عروق است، بلکه برای تقویت قدرت و استقامت نیز فواید بسیار دارد. این ورزش تقریبا 473 کالری در 30 دقیقه می‌سوزاند.
  3. هندبال: این ورزش نیز به عنوان یک فعالیت شدید قلبی عروقی و جزو کالری سوزترین ورزش ها شناخته شده و حدود 473 کالری در 30 دقیقه می‌سوزاند.
  4. طناب زدن با سرعت بالا: طناب زدن، به خصوص با سرعت بالا، یک تمرین فوق العاده برای سوزاندن کالری و افزایش استقامت است. بدن شما در مدت زمان 30 دقیقه که با سرعت بالا طناب می‌زنید، تقریبا 473 کالری مصرف خواهد کرد.
  5. دوچرخه سواری با سرعت بالا: دوچرخه سواری، به ویژه در سرعت های بالا، نه تنها باعث صرف انرژی و کاهش وزن بدن می‌شود بلکه برای پاها و بهبود عملکرد قلب نیز موثر است. مقدار کالری سوزی این ورزش چیزی حدود 450 کالری در 30 دقیقه است.

این ورزش ها نمونه هایی از فعالیت هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در زمان کمتر، کالری بیشتری بسوزانید. با این حال، مهم است که یک برنامه ورزشی متناسب با سطح تناسب اندام، علایق و اهداف سلامتی خود انتخاب کنید.

کالری مصرفی انواع شنا

شنا کردن در استخر از جمله ورزش های پیشنهادی همه مربیان تناسب اندام، به افرادی است که قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارند! سبک شنا، شدت و سرعت آن، وزن بدنی و میزان مهارت شناگر همگی در تعیین مقدار کالری سوزی این ورزش دخیل هستند. در اینجا جدول میانگین کالری سوزانده شده به ازای هر ساعت شنا بر اساس شدت و نوع شنا برای فردی با وزن متوسط، ترسیم کرده ایم؛

سرعت شنا میزان کالری سوزی
شنای آرام 400 – 500 کالری
شنای متوسط 500 – 700 کالری
شنای تند 700 – 850 کالری

✅ این اعداد می‌توانند برای افراد با وزن های مختلف متفاوت باشند. به طور کلی، افراد سنگین‌تر در حین انجام همان فعالیت و با همان شدت، کالری بیشتری می‌سوزانند. شنا یک تمرین عالی برای کل بدن است که نه تنها کالری زیادی می‌سوزاند، بلکه برای تقویت قلب، افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش استرس نیز مفید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقدار انرژی که انواع شنا مصرف می‌کند، مقاله ” هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟ ” را مطالعه کنید.

 

 


فراشنا
تیم تخصصی آموزش شنا و ورزش های آبی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.5]