هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟ بررسی کالری سوزی انواع شناها

شنا یکی از ورزش ها و تفریحات پرطرفداری است که مثل تمام ورزش ها فوایدی به همراه دارد. لاغری و کاهش وزن یکی از مهمترین فواید شنا و دلایل محبوبیت آن در میان اقشار مختلف، محسوب می‌شود. منتهی همانطور که می‌دانید ما بالغ بر 4 نوع شنا داریم که مسلما همه آن ها به یک اندازه کالری سوزی ندارند! همین موضوع سبب طرح پرسش هایی مبنی بر این که هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟ و کدام شنا برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟ شده است.

شما هم اگر به دنبال اطلاع از کالری سوزی انواع شنا و شناخت بهترین نوع شنا برای کاهش وزن هستید و در جستجوی این موارد به وب سایت فراشنا رسیده اید، حتما با ما همراه باشید.

هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟

در جدول زیر حدود کالری سوزی انواع شناها برحسب وزن، در یک ساعت نوشته شده است؛

جدول کالری سوزی

نکته: کالری های نوشته شده حدودی هستند و ممکن است بر اساس عواملی که در ادامه ذکر خواهیم کرد افزایش پیدا کنند.

هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟

راه رفتن در آب چند کالری می‌سوزاند؟

همانطور که ملاحظه می‌کنید ما در پاسخ به سوال هر نوع شنا چند کالری می‌سوزاند؟ و در جدولی که برای پاسخ به این سوال طراحی کردیم هیچ حرفی از راه رفتن در آب و کالری که این فعالیت می‌سوزاند نزدیم! چون راه رفتن در آب اصلا ضربان قلب و متابولیسم بدن شما را بالا نمی‌برد و به همین دلیل گفته می‌شود این ورزش به تنهایی کالری زیادی نمی‌سوزاند.

البته چون مقاومت آب و فشاری که از طرف آب به عضلات پای شما در حین راه رفتن در استخر وارد می‌شود بیشتر از فشار هوا است، امکان دارد در صورت راه رفتن طولانی مدت در استخر عضلات پاهای شما تقویت شوند و حس بهتری نسبت به پیاده روی معمولی بیرون از آب به شما دست دهد اما با این حال نباید امید داشته باشید که با راه رفتن در آب لاغر شوید!

بهترین نوع شنا برای کاهش وزن که بیشترین کالری را می‌سوزاند

این که بتوان از میان انواع شنا یکی از آن ها را به عنوان بهترین نوع شنا برای کاهش وزن که بیشترین کالری را می‌سوزاند معرفی کرد اصلا کار صحیحی نیست و از نظر برخی مربیان حتی غیر ممکن است. چون این مورد به میزان قدرت بدنی و انرژی که برای اجرای حرکات صرف می‌کنید بستگی دارد و در نتیجه ممکن است شما با شنای قورباغه بیشتر کالری بسوزانید و سریع‌تر لاغر شوید اما فرد دیگری با شنای پروانه در مدت زمانی مشخص به نتیجه دلخواه خود برسد.

برای این که بدانید بهترین نوع شنا برای کاهش وزن شما کدام شناست، باید از مربیان کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره از مربیان فراشنا می‌توانید با شماره تماس های درج شده در سایت فراشنا تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌تان کنند.

عوامل متعددی بر روی میزان کالری سوزی شنا تاثیر دارند

زمانی که شما شنا می‌کنید متابولیسم بدنتان افزایش می‌یابد و به این ترتیب بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به سوزاندن چربی ها و قندهای ذخیره شده می‌کند و این یعنی همان کالری سوزی. اما این که بدن در طول زمانی که شما شنا می‌کنید چقدر کالری می‌سوزاند، به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این که وزن شما زمانی با شنا کردن کاهش می‌یابد که به شنا به چشم یک رشته ورزشی نگاه کنید و به طور مداوم به استخر رفته و شنا کنید. وگرنه اگر بخواهید شنا را به چشم تفریح ببینید و هر وقت که فرصت داشتید شنا کنید، مسلما به تناسب اندام نخواهید رسید.

حال اگر این نکته را رعایت کنید و به طور متوسط از هر 2 روز یکبار شنا کنید، با توجه به عوامل زیر می‌توان میزان کالری که با شنا کردن می‌سوزانید را مشخص کرد.

وزن بدن

بسیاری از افراد گمان می‌کنند وقتی گفته می‌شود مثلا شنای پروانه 700 کالری در هر ساعت می‌سوزاند، این میزان کالری سوزی در بدن همه یکسان است. در حالی که کالری سوزی هر ورزش به طور میانگین بوده و این میزان کالری با افزایش وزن شخص، بیشتر می‌شود و چه بسا در افرادی با وزن کم میزان کالری سوزی کاهش یابد.

همانطور که در جدول کالری سوزی انواع شنا مشاهده کردید کالری سوزی شنا هم دقیقا طبق قاعده گفته شده است، مثلا اگر وزن شما 60 تا 70 کیلوگرم باشد در هر یک ساعتی که شنا می‌کنید بدنتان حدود 413 تا 704 کالری می‌سوزاند. اما دوست شما که وزنی بین 80 تا 90 کیلوگرم دارد، اگر یک ساعت با همان سرعتی که شما شنا می‌کنید شنا کند و دقیقا همان تکنیک ها را اجرا کند حدود 570 تا 930 کالری از دست خواهد داد.

شدت و سرعت

نه فقط ورزش شنا بلکه هر ورزش دیگری اگر با سرعت و شدت بالاتر انجام شود، کالری بیشتری می‌سازند. به همین دلیل هم است که کالری سوزی شناهای سرعتی و استقامتی بیشتر از شناهای معمولی تخمین زده می‌شود.

البته شدت و سرعت ورزش باید با توان و قدرت بدنی شما تناسب داشته باشد و شما نباید هرگز برای کالری سوزی بیشتر به بدن خود آسیب بزنید!

استروک شنا

به هر حرکتی که در شنا تکرار می‌کنید تا بدنتان به سمت جلو جهش داشته باشد، استروک شنا گفته می‌شود. سریع‌ترین استروک شنا به شنای آزاد سرعتی تعلق می‌گیرد و در نتیجه می‌توان گفت از این نظر، شنای آزاد کالری بیشتری می‌سوزاند.

اما اگر شما مثلا به شنای قورباغه علاقه دارید می‌توانید مدت زمانی که این شنا را انجام می‌دهید بیشتر کنید تا به این ترتیب کالری که می‌سوزانید بیشتر شود. پس تاثیر عامل استروک را می‌توان با در نظر گرفتن شدت و سرعت شنا و همچنین مدت زمان اجرای حرکات، تغییر داد.

مدت زمان شنا

درباره عامل زمان و تاثیر آن بر کالری سوزی ورزش ها مسلما خودتان اطلاعاتی دارید و می‌دانید که با افزایش زمان شنا، بدن کالری بیشتری می‌سوزاند. به عبارت دیگر اگر شما بجای 1 ساعت، 2 ساعت شنا کنید مطمئنا بدنتان چربی و قند بیشتری دفع می‌کند. در بسیاری از مواقع دیده شده که در ساعت دوم میزان کالری سوزی نسبت به ساعت اول افزایش هم داشته است، به طور مثال کالری سوزی شنای آزاد اگر در ساعت اول 413 باشد امکان دارد در ساعت دوم بدن شما با اجرای همان تکنیک ها حدود 500 کالری دفع کند.

بهترین نوع شنا برای کاهش وزن و کالری سوزی بیشتر

مقایسه کالری سوزی شنا با سایر ورزش های هوازی

ورزش های هوازی از جمله ورزش هایی هستند که روند کالری سوزی را در بدن تسریع می‌بخشند و به همین خاطر هم بیشتر افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به سراغ آن ها می‌روند. شنا نیز نوعی ورزش هوازی محسوب می‌شود، اما به نظر شما این ورزش کالری بیشتری از بدن دفع می‌کند یا ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، طناب زدن، ایروبیک و … ؟!

برای این که به پاسخ این سوال برسید باید بدانید هر ورزش هوازی حدودا چند کالری می‌سوزاند؟! کالری سوزی مهمترین ورزش های هوازی در هر ساعت به شرح زیر است؛

جدول کالری سوزی دوم

اکنون می‌توانید کالری سوزی این ورزش ها را با کالری که انواع شنا می‌سوزاند مقایسه کنید و به یک نتیجه مشخص برسید! اما توصیه ما به شما عزیزان همان ورزش شنا و در کنار آن ایروبیک در آب یا ایروبیک در خشکی و قدم زدن یا پیاده روی تند است، زیرا در این حالت هم تفریح می‌کنید هم این که از فواید ورزش های مختلف بهره‌مند می‌شوید و از همه مهمتر این که بعد از لاغر شدن از شل شدگی عضلات و پوست بدنتان رنج نمی‌برید.

سخن پایانی

حالا که از میزان کالری سوزی انواع شنا مطلع شدید و فهمیدید هر شنا چند کالری می‌سوزاند، اگر تصمیم گرفتید که با این ورزش به تناسب اندام برسید باید در قدم اول شنا کردن را به شکل حرفه‌ای یاد بگیرید. برای آموزش شنا می‌توانید روی مجموعه فراشنا حساب کنید!


فراشنا

تیم تخصصی آموزش شنا و ورزش های آبی

برای ارتباط بیشتر با ما و مشاورین ما با پیج اینستاگرام ما همراه باشین!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.5]