10 مورد از بهترین استخرهای جهان و ایران

شنا کردن در بهترین استخرهای جهان به نظر شما چه حسی می‌تواند داشته باشد؟! قطعا این که در یکی از شناخته شده‌ترین استخرهای دنیا شنا کنید یک تجربه فوق العاده بی نظیر خواهد بود که اگر اهل شنا باشید هرگز حاضر به عوض کردن این تجربه با چیز دیگری نخواهید شد!

اگر اهل مسافرت های خارجی هستید و به کشورهای مختلف سفر می‌کنید که مطمئن باشید این مطلب به دردتان خواهد خورد. اما حتی اگر اهل مسافرت های برون مرزی نیستید یا این که شرایط این سفرها را ندارید باز هم توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چون ما در کنار معرفی چند مورد از معروف‌ترین استخرهای جهان، بهترین استخر در ایران و تهران را هم معرفی کرده ایم تا شما عزیزان بتوانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

اساس انتخاب بهترین استخرهای جهان

همین حالا که عبارت بهترین یا شگفت انگیزترین استخرهای جهان را در موتور جستجو وارد کرده اید، اگر وارد سایت های مختلفی که توسط موتور جستجو نمایش داده شده اند شوید متوجه خواهید شد که هر سایت استخرهای متفاوتی را به عنوان بهترین معرفی کرده است.

دلیل این تفاوت این است که هر شخصی یا بهتر است بگوییم هر تیمی فاکتورهای جداگانه‌ای را در انتخاب بهترین استخرها مدنظر قرار داده است. به طور مثال امکان دارد بهترین بودن از نظر یک تیم، زیبایی ظاهری استخر باشد در حالی که تیم دیگر به امکانات آن استخر توجه کرده و آن را که فول امکانات است را به عنوان بهترین معرفی کند.

مسلما سلیقه شما عزیزان نیز در اینگونه مسائل متفاوت خواهد بود چون غیر ممکن است که یک استخر از نظر همه افراد با هر سلیقه‌ای، بهترین و شگفت انگیز باشد! اما در مجموع بهترین و شگفت انگیزترین استخرها چه در ایران و چه در جهان بر اساس چند فاکتور انتخاب می‌شوند که مهمترین این فاکتورها عبارتند از؛

✔ زیبایی محوطه استخر

✔ داشتن ویو و چشم اندازی منحصر به فرد و زیبا

✔ استفاده از متریال های خاص در ساخت یا دیزاین استخر

✔ امکانات استخر و خدماتی که در کنار آن ارائه می‌شوند

✔ داشتن یک ویژگی منحصر به فرد

✔ سبک ساخت متفاوت و خاص

هر استخری که واجد یکی از موارد گفته شده باشد بدون شک در لیست یکی از بهترین استخرها قرار خواهد گرفت.

5 استخری که با نام بهترین استخرهای جهان شناخته می‌شوند

استخرهایی که ما قصد معرفی آن ها را داریم مطابق با سلایق همه افراد هستند! بنابراین غیر ممکن است شما شنا کردن و شیرجه زدن در آب را دوست داشته باشید اما در ذهن خودتان به شنا کردن در یکی از این 5 استخر فکر نکنید.

استخر Gold Energy در تبت / چین

استخری که کف و دیواری های آن از طلا پوشیده شده اند! حتی تصور شنا کردن در این استخر هم زیباست چه رسد به این که بخواهید واقعا در آن شنا کنید و بعد از خروج از آب یک ماساژ حرفه‌ای چینی بگیرید تا تک تک عضلاتتان به معنای واقعی کلمه ریلکس شوند و خستگی سال ها فعالیت و کار کردن به یکباره از تنتان خارج شود.

 

استخر Gold Energy در چین

 

استخر هتل ژول در دالاس / ایالات متحده آمریکا

شنا کردن در استخر هتل ژول بدون شک هیجان انگیزترین تجربه شنای شما خواهد بود. این استخر در طبقه دهم هتل ژول و به شکل معلق ساخته شده و نمایی شیشه‌ای به خیابان ها و برج های اطراف دارد که حس زیبایی از هیجان توام با ترس و فوبیای از ارتفاع در افراد ایجاد می‌کند و ترشح آدرنالین را به اوج می‌رساند. پس اگر به دنبال کسب تجارت هیجان انگیز هستید حتما یکبار این استخر و شنا کردن و یا حتی راه رفتن در آن را امتحان کنید.

 

استخر هتل ژول در دالاس آمریکا

 

استخر شیرجه / بلژیک

تصورتان از عمیق‌ترین استخر جهان چیست؟! فکر می‌کنید عمیق‌ترین استخر جهان چقدر عمق دارد؟! استخر شیرجه که عمیق‌ترین استخر جهان نام گرفته عمقی 33 متری دارد و حجم آب آن حدود 2.500 لیتر است. این استخر که آب آن از چشمه های آب طبیعی تامین می‌شود بیشتر برای بازدید مناسب است نه شنا کردن اما با این حال اگر شناگر ماهری هستید و غواصی بلدید می‌توانید در این استخر شنا کنید و از مناظر درون آن که در اصل غارهایی شگفت انگیز هستند لذت ببرید.

 

استخر شیرجه در بلژیک

 

استخر Crocosaurus Cove / استرالیا

شنا کردن در کنار بیش از 200 کروکودیل، حسی از ترس و هیجان وصف نشدنی برای افرادی که به حیوانات و هیجانی که فقط در نزدیکی حیوانات نهفته است علاقه دارند. برای شنا کردن در این استخر نیازی نیست شنا بلد باشید چون شما در داخل یک کابین شیشه‌ای قرار می‌گیرید و داخل آبی که زیستگاه کروکدیل ها است پرتاب می‌شوید.

 

استخر Crocosaurus Cove در استرالیا

 

استخر بی پایان Serenity / مالدیو

استخر سِرِنیتی در اصل در کنار اقیانوس قرار دارد و به دلیل طراحی خاصی که دارد در نگاه اول به نظر می‌رسد مثل اقیانوس بی پایان است و هیچ دیواره‌ای ندارد اما در اصل چنین نیست بلکه برعکس این استخر یکی از انواع استخرهای مینیمال به حساب می‌آید.

مناظر اطراف این استخر اقیانوس و باغ Zen هستند بنابراین شما حتی اگر قصد شنا کردن در این استخر را هم نداشته باشید می‌توانید روی تخت هایی که در کنار آن قرار دارند استراحت کنید، آفتاب بگیرید و از تماشای زیبایی های بی پایان لذت ببرید.

 

استخر بی پایان سرنیتی در مالدیو

 

معرفی بهترین استخرهای تهران

برای شنا کردن در بهترین استخرها نیازی به صرف هزینه های گزاف برای سفر به خارج از ایران نیست! برخلاف تصور بسیاری از ایرانیان، در کشور ایران و استان های مختلف آن مثل استان تهران نیز استخرهای مجهز و خوبی وجود دارند که ما 5 مورد از آن ها را که در شهر تهران قرار دارند را به شما معرفی خواهیم کرد؛

استخر مجموعه ورزشی انقلاب

مجموعه ورزشی انقلاب یکی از مجهزترین استخرها را دارد که شامل استخرهای سرپوشیده مجهز به سیستم های تصفیه نمکی، استخرهای روباز چهار فصل، استخرهای آبدرمانی، استخرهای حرفه‌ای مختص برگزاری دوره های آموزش شنا، جکوزی روباز، سونا و حوضچه های آب سرد می‌باشد که همگی دارای دو لاین بانوان و آقایان هستند.

 

استخر مجموعه ورزشی انقلاب در تهران

 

استخر نارسیس

استخر نارسیس یکی دیگر از مجموعه های آبی شناخته شده در شرق تهران است که به دلیل مجهز شدن به سیستم آبدرمانی و تصفیه آب منحصر به فرد به بهترین استخر تهران تبدیل شده است. اگر به کلر موجود در آب استخر آلرژی دارید و به همین دلیل از لذت شنا کردن محروم شده اید حتما سری به استخر نارسیس بزنید!

غار نمک یکی از محوطه های درمانی مجموعه نارسیس است که حضور در آن به افرادی که از بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دیگری مثل فشار خون و دیابت رنج می‌برند شدیدا توصیه می‌شود. شما در کنار استفاده از استخر و غار نمکی این مجموعه می‌توانید از ماساژ حرفه‌ای، استخر ویژه کودکان، حمام ترکی و سایر بخش های مجموعه مجهز نارسیس استفاده کنید و خاطره‌ای خوش در کنار دوستان و اعضای خانواده‌تان بسازید.

 

استخر نارسیس در تهران

 

استخر حس خوب زندگی

محیطی دنج و آرام، امکانات بی نظیر، سلامت و بهداشت عالی و فضایی زیبا و معطر الحق که نام حس خوب زندگی برازنده این مجموعه است! قطعا می‌دانید که یکی از فواید اصلی شنا کردن کاهش استرس و اضطراب و رسیدن به آرامش اعصاب و روان است، استخر حس خوب زندگی به افرادی که هدف اولشان از شنا کردن و رفتن به استخر این مورد است شدیدا پیشنهاد می‌شود.

در محوطه این مجموعه علاوه بر استخرهای مجهز اماکن دیگری مثل اتاق برف، اتاق ماساژ، آبشار آب سرد، حمام سنتی و حمام ترکی، شنا زیر باران، باشگاه بدنسازی و … نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

 

استخر و جکوزی حس خوب زندگی در تهران

 

استخر اکسیژن

استخر اکسیژن در اصل متعلق به مجموعه ورزشی اکسیژن است که معماری بسیار زیبایی دارد. این مجموعه ورزشی به دلیل داشتن بخش هایی مختص انواع رشته های ورزشی برای افرادی که به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای رفتن به استخر و ماساژ و … ندارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

شما در این مجموعه و در کنار شنا کردن در استخر آن می‌توانید از خدمات ماساژ تایلندی حرفه‌ای بهره‌مند شوید و بهترین ماساژ عمرتان را تجربه کنید.

 

استخر اکسیژن در تهران

 

استخر اسپیناس

استخر واقع در طبقه منفی چهار هتل اسپیناس تهران نیز از دیگر استخرهای دنج با معماری و دکوراسیون خاص است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید ساعاتی به دور از هیاهو و شلوغی تهران برای خود وقت بگذارید و تفریح کنید و از فواید شنا کردن در استخر، جکوزی و سونا بهره‌مند شوید.

 

استخر اسپیناس در تهران

 

سخن پایانی

مجموعه فراشنا که یکی از مجرب‌ترین مجموعه های آموزش شنا از مبتدی تا حرفه‌ای است تصمیم دارد دوره های آموزش شنای خود را در بهترین استخرهای تهران برگزار کند تا شما همشهریان عزیز تهرانی بتوانید در محیطی آرام و بهداشتی و تحت نظر بهترین مربیان شنای ایران، شنا کردن را بیاموزید.

 


در ادامه بخوانید: شنا یک تفریح یا ضرورت؟!


فراشنا
تیم تخصصی آموزش شنا و ورزش های آبی

برای ارتباط بیشتر با ما و مشاورین ما با پیج اینستاگرام ما همراه باشین!

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.5]