تاثیر شنا کردن بر دیابت

تصویر تاثیر شنا کردن بر دیابت

تاثیر شنا کردن بر دیابت :

از مهم ترین کارهایی که فرد دیابتی باید به طور منظم انجام بده ورزش کردنه!
اما اینکه چه ورزشی و چرا ورزش رو امروز با فراشنا بررسی می کنیم.

 

شنا کردن ورزش ایده آل برای دیابتی ها :

اینجا هم شنا حرف اول رو میزنه ؛ شنا کردن از ایده آل ترین ورزش هاییه که افرادی که دیابت دارن میتونن با خیال راحت انجام بدن؛ شنا در کنترل و کاهش علائم دیابت مثل نوسانات قند خون، چاقی و سکته مغزی بسیار موثره.
شنا از ورزش های فوق العاده برای تمام افراد در تمام گروه های سنیه، ولی برای افرادی که دیابت دارن ضرورت به حساب میاد.

فعالیت های ورزشی باید جزئی از برنامه روزانه شما باشه؛ برای عادت به این موضوع شما باید از سنین پایین، ورزش منظم رو شروع کنین؛ اگه کودکتون به دیابت مبتلاست انجام منظم فعالیت ورزشی توسط شما نه تنها باعث افزایش سطح سلامت عمومی خودتون میشه حتی باعث میشه که الگوی خوبی هم برای فرزندتون باشین و ورزش کردن در کنار شما برای کودکتون یک تفریح و سرگرمی به حساب میاد نه درمان و سطح اعتماد به نفسش رو به شدت بالا میبرین!
در ادامه این مقاله با فراشنا همراه باشید!

 

مزایای شنا برای افراد مبتلا به دیابت :

  • کاهش فشار بر روی بدن و مفاصل 
  • کنترل گلوکز 
  • تقویت وضعیت قلبی_عروقی 
  • کاهش استرس و سلامتی روانی 
  • کالری سوزی و جلوگیری از افزایش وزن 

جالبه بدونین که گری هالیکی از شناگران معروف در 25 سالگی به دیابت نوع 1 مبتلا شد و در المپیک 1996 ،2000 و 2004 موفق به کسب 10 مدال شنا شد…

 

تقویت وضعیت قلبی و عروقی افراد دیابتی با شنا کردن:

شنا کردن برای سلامتی سیستم قلبی-عروقی به شدت مفیده و توصیه میشه؛ مبتلا بودن به دیابت، شما رو در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا بیماری های قلبی دیگه قرار میده؛ اما جای نگرانی نیست شما میتونین با شنا کردن، گردش خون بدنتون رو بهبود ببخشید و سلامت کلی قلبتون را افزایش بدین. این خطر ابتلای شما به مشکلات قلبی افراد دیابتی را کاهش میده و باعث میشه که احساس کنید سالم تر و قوی تر هستید.
خیلی از کسانی که دیابت دارن ، در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستن شنا کردن امتیاز تقویت سیستم قلب عروق رو بهشون داده!

 

تاثیر شنا کردن بر دیایت چیست

کنترل سطح گلوکز افراد دیابتی با شنا:

یکی از مزایای مهم شنا کردن برای افراد مبتلا به دیابت، کنترل بهتر سطح قند خونه.
شنا از تمام عضلات اصلی بدن کار میکشه ؛ موقع ورزش، سلول های ماهیچه ای، گلوکز زیادی جذب می کنن و سریع اونا رو از جریان خون خارج می کنن، به همین دلیل ورزش سطح قند خون را کاهش میده!
کنترل گلوکز به وجود اومده از شنا کردن ، ساعت ها یا حتی روزها ماندگاره ، اما دائمی نیست ، به همین دلیله که گفتیم ورزش منظم برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهمه.
اگر بخاطر دیابت نوسانات شدید قند خون دارین، شنا به بدن تون کمک می کنه که کنترل بهتری روی سطح قند خونتون داشته باشین و حتی اگه انسولین هم استفاده می کنین ، طی مدت زمانی نیازتون به دارو کمتر میشه!

 

کاهش آسیب دیدگی افراد دیابتی با شنا کردن:

یکی از بیماری های رایج در افرادی که به دیابت دچار هستن آرتریت هستش که حتی ورزش معمولی هم براشون ناراحت کننده و دردناک میکنه.
طبق تحقیقات در شنا کردن به دلیل معلق بودن بدن در آب و نبود جاذبه و گرانش ، فشار فیزیکی از روی بدن افراد برداشته میشه و به دلیل نبود هیچ برخوردی از آسیب دیدگی مفاصل جلوگیری میکنه ؛ این موضوع باعث راحت شدن خیال افراد دیابتی شده چون جریان خون در رگ های خونی اندام افراد مبتلا به دیابت کم میشه و این موضوع بسیار رایجه و باعث میشه بهبود صدمات پا مثل بریدگی یا یه تاول کوچیک تا مدت ها زمان ببره!

کالری سوزی و کاهش وزن افراد دیابتی با شنا کردن:

یکی دیگه از فواید شنا برای افراد که دیابت دارن اینه که شنا یک ورزش با کالری سوزی بالا و موثر برای کاهش وزنه.
دیابت، یکی ازعوامل مهم چاقیه و چاقی باعث تشدید دیابت؛ پس کنترل وزن و جلوگیری ازچاق شدن در این افراد خیلی مهمه!
شنا برای کسانی که فعالیت و ورزش کردن براشون سخت و دردناکه اما واجبه که وزن شون رو پایین بیارن مناسب ترین و ایده آل ترین گزینه اس!


فراشنا
تیم تخصصی آموزش شنا و ورزش های آبی!

برای ارتباط بیشتر با ما و مشاورین ما با پیج اینستاگرام ما همراه باشین!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.5]